sobota 27. prosince 2014

Recenze: Reset

resetAutor: Amy Tintera
Počet stran: 384
Série: Reset
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Egmont
"Nižší čísla brečí často. I Pětačtyřicítka to nejspíš dělával. Než ho oživili, byl mrtvý jen čtyřicet pět minut, a čím kratší dobu je osoba před resetem mrtvá, tím víc lidskosti si zachová.
Já byla mrtvá 178 minut.
Já nebrečela."
Texasanka Amy Tintera nám poskytla pohled na životy těch, pro které smrt neznamená konec, protože opět povstanou. A jednou z nich byla i Wren, která ve dvanácti letech zemřela. Ale po 178 minutách vstala z mrtvých jako resetka. To znamená, že je rychlejší, silnější, odolnější a téměř bez lidskosti.
Díky vysokému číslu doby, co byla mrtvá, je jednou z nejobávanějších resetů.
Ve svých sedmnácti letech už má v polovojenské jednotce KLEZu celkem slušnou minulost.
Navíc je nejlepší instruktorkou, ale poslední nováček Callum, kterého si vybrala, zrovna nesouhlasí se svým osudem. Callumova smrt trvala pouhých 22 minut, a tak zůstal téměř člověkem.
Wren se snaží ze svého svěřence udělat dobrého reseta s maximální šancí na přežití, ale on jí to moc neulehčuje, a tak se stane, že si Wren zavolají na kobereček, kde dostane ultimátum. Buď Calluma srovná nebo ho eliminují. A vše záleží jen na ní, jak se s touto situací popere.

Líbilo se mi, že Wren ze začátku není typickou puberťačkou, i když si myslím, že na svých 178 minut, mohla být trochu drsnější. Autorčin popis Wreniných citů mi k jejímu číslu prostě nesedl.
Naopak Callum byl popsán dobře. U něho bych jen řekla, že se mohl víc snažit, například při tréninku.

Konečný verdikt: 

Na tuhle knihu jsem se neskutečně těšila už od doby, co jsem viděla trailer. A musím uznat, že oproti předešlým knihám, na které jsem se těšila, tahle nezklamala.
Začátek příjemně navnadí a je zajímavé sledovat, jak to chodí v "posmrtném životě". Navíc, jak Callum do všeho neustále strká nos a dokazuje tak Wren, že o společnosti KLEZu nic neví, bylo vtipné. 
Co dalšího se mi líbilo, byla velká rozmanitost misí, na kterou byla Wren poslána. Vždy nám tím autorka ukázala něco nového.
Bohužel tu byly i negativní věci, jako například rychlá proměna hlavní hrdinky. Po několika prvních kapitolách už nejsou po bezcitné Wren téměř žádné stopy.
Další věcí, co ubírá na dojmu je plynulost děje. Místy se všechno mění tak rychle, že se čtenář nestačí divit. Jindy se to zase vleče tak pomalu, že jsem až myslela, že se to bude řešit až do konce knihy. Ale nakonec byl příběh velmi originální a celkem dobře zvládnutý, tedy až na těch pár much.
Abych to shrnula pár větami, vůbec nelituji času stráveného při čtení, protože to bylo příjemné a napínavé. Prostě ten typ knihy, co se mi líbí a kterou nikdy nepohrdnu, takže doporučuji.   

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Obálka:  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)