sobota 27. prosince 2014

Recenze: Srdce v sázce

Autor: Alyxandra Harvey
Počet stran: 255
Série: Kronika Drakeových
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Jota
"Nemůžu dopustit, aby se kdokoli z nich kvůli mně takhle obětoval. To prostě nedokážu. 
Oni všichni chtějí zachránit mě, ale já chci zachránit je všechny. A to se dá udělat jen jediným způsobem."
Spisovatelka, která vystudovala tvůrčí psaní a literaturu na York univerzitě v Torontu, se mimo jiné věnovala i poezii, jenž už publikovalo několik časopisů. Ale naštěstí píše i fantasy, a tak se mi dostal do rukou první díl upírské série Kronika Drakeových.
Kniha převážně sleduje mladou dívku Solange, která se připravuje na nadcházející přeměnu, jenž je nevyhnutelná. Navíc její tělo vylučuje feromony, které k ní lákají ostatní upíry víc, než je zdrávo. A aby toho nebylo málo, tak se všeobecně ví, že se narodila jako jediná upírka ženského pohlaví, tudíž se má podle proroctví stát královnou upírů, což se pochopitelně nelíbí té současné.
K tomu všemu, nebýt její nejlepší lidské kamarádky Lucy, by ji její starostliví bratři nepustili ani na chvilku z dohledu.
Příběh se začíná rozjíždět už od okamžiku otevření knihy a postupně graduje ať už vypsanou odměnou na celou rodinu Drakeových nebo únosem Solange. Prostě napětí od začátku až do konce.
Mně osobně se víc líbily kapitoly z pohledu Lucy. Ona mi byla sympatická, protože i když byla jediný člověk mezi upíry, dokázala s nimi vymetat stejně dobře, jako by byla jednou z nich. Naopak Solange mi přišla taková přišlápnutá a zrovna moc se nezviditelňovala, což mi k budoucí upírce moc nesedělo.
Z mužských hrdinů se mi nejvíc líbili bratři Nicholas a Logan. Nicholasova chemie s Lucy byla naprosto dokonalá a Loganova sebejistota jakbysmet.
Příběh je určený spíše dívkám ve středoškolském věku, ale i starší si zde určitě něco najdou.

Konečný verdikt: 

Ze začátku se mi do knihy moc nechtělo, ale postupem času jsem nedokázala knihu odložit (to platí hlavně u kapitol z pohledu Lucy). Pravdou je, že když jsem sledovala příběh z pohledu Solange, občas jsem se nudila, i když to bylo velmi akční. To nejspíš bylo tím, že mi tato postava zrovna moc nesedla.
Ale celkově vzato příběh stojí za přečtení, obzvlášť, pokud jste milovníci upírů. Tedy, zrovna nějaké zběsilé vysávání nevinných obětí tu nenajdete, ale jako odpočinkové čtení kniha poslouží dobře a místy i dost pobaví. Další díl si rozhodně přečtu.

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Obálka:  ♥ ♥ ♥ ♥ 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)