sobota 27. prosince 2014

Recenze: Váhání

Autor: Maggie Stiefvater
Počet stran: 322
Série: Vlci z Mercy Falls
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Argo
"Vyřiď otci, co ti teď povím," zavrčel Culpeper. "Vyřiď mu, ať ty bestie přestane krmit. Jestli na svém pozemku uvidím ještě jednoho, zastřelím ho. Zastřelím každého vlka, který mi přijde na mušku. Tohle je Mercy Falls, ne National Geographic."
Po prvním zdařilém díle nám autorka Maggie Stiefvater dopřála další jízdu v podobě dílu druhého. Představuje nám další problémy a nové postavy, se kterými se musí naši hrdinové vypořádat, a že je čeká opravdu nelehký úkol, tak to vám můžu zaručit.
Kniha sleduje hodně příběhů, ale ten převládající je stále o Samovi a Grace (minulý díl byl víc o Samovi, takže tentokrát je na řadě Grace, a že dostane pořádně zabrat). Ale vezmeme to hezky popořadě.
Sam si zvyká na to, jaké to je být člověk i přes zimu. Má práci, přítelkyni, se kterou plánuje šťastnou budoucnost a plní si své sny. Že to zní až moc idylicky a nebude to bavit nikoho jiného, než romantiky?
Omyl, já se nepokládám za fanouška romantického čtiva, ale styl psaní, kterým autorka dokazuje své umění, mě dostal. I pasáže, kde se "nic nedělo", mě nutily číst dál a dál, dokud jsem nebyla až na konci knihy. Ale to byla jen taková vsuvka, teď zpět k příběhu a části, kde se věci začínají komplikovat.
S Grace se začíná dít něco divného. Všichni mají podezření, že se brzy začne měnit ve vlka a o všechno tak přijde. Rázem jsou myšlenky na šťastnou budoucnost fuč. A nebojte, bude se to stále víc komplikovat, až mi chudáka holky bylo líto. Navíc, Graceiiny rodiče zjistí, že Sam u nich bez dovolení přespává a rázem je oheň na střeše. (Mimochodem, v tomhle díle mi její rodiče opravdu, ale opravdu lezli na nervy).
A v neposlední řadě, aby toho nebylo málo, promění se do lidské podoby jeden z nových vlků Cole, jenž je celkem složitá osobnost a snaží se vymyslet, jak by se mohl zbavit svého lidství a zůstat navždy vlkem. Abych pravdu řekla, tohohle arogantního týpka jsem si zamilovala od prvního pohledu. Ještě teď si pochvaluji, jak výborně byla jeho osobnost napsaná. Uvnitř něho se odehrává komplikovaný boj, ale na venek se chová, jako by všechno bylo v pohodě.

Konečný verdikt: 

Dobře, přiznávám, ze začátku se mi do čtení moc nechtělo. Jak jsem psala výš, nejsem moc na ty romantický knihy, ale opět (stejně jako u prvního dílu), jsem byla mile překvapená.
Styl psaní, jaký tato autorka má, je naprosto skvělý a dokáže upoutat. Každá postava má úplně jinou osobnost a je vyvedena do takových detailů, že si je dokážu živě představit. Ale i přes jejich různé osobnosti si dokáží v těžkých chvílích vzájemně pomoci.
A páni, ten konec. Chvílemi jsem ani nechtěla věřit tomu, co čtu. Vážně mi bylo Grace i Sama líto. Jestli tuhle knihu budete číst, věřím tomu, že také budete jen nevěřícně kroutit hlavou.
Když nad tím teď tak přemýšlím, tak nemám co vytknout. Snad jen pomalejší začátek, ale to v porovnání s knihou je nic.
Zkrátka mě tato kniha mile překvapila. Moc akce sice nečekejte, ale dokáže zaujmout, takže to nejspíš skončí tak, že ji opět budu doporučovat. A pokud zrovna nemáte žádnou knihu po ruce a hledáte do čeho se pustit, tak tady máte tip :) .   

Hodnocení:

Kniha: ♥ ♥ ♥ ♥ 

Obálka:  ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)