středa 14. ledna 2015

Knižní tag

Ahoj, pro dnešek jsme si pro vás opět připravily knižní tag, tentokrát více méně zaměřený na dystopii či fantasy.
Našla jsem ho na blogu Welcome to my life, který je již bohužel zrušený a zaúkolovala Marťu, aby doplnila také své odpovědi :).
A pokud se rozhodnete si tento tag také udělat, budu ráda, když dáte vědět, protože jsem na další odpovědi zvědavá.









1. V jakém fantasy nebo dystopickém světě byste chtěli žít?
Elis: Ha, tady odpovím dvakrát :D Jednou, co se týče fantasy, tak bych asi brala svět Mercy Thompson od P. Briggs, protože se mi líbilo, kolik nadpřirozených bytostí žije v jednom městě, ale to se vlastně dá říct i o Sukubě od R. Mead... Ale dávám přednost první volbě, protože komu by se nelíbilo mít za souseda sexy vlkodlaka, že? 
A z dystopiského světa mě hodně zaujala Divergence, ale řekněme si upřímně, co se dystopií týká, tak každý svět má velké mínusy a kladů se najde pomálu. 

Marťa: Z fantasy bych si vybrala svět J. R. R. Tolkiena - Středozemi. Překrásná krajina, majestátní elfové, čarodějové a hobiti, ke kterým bych skvěle zapadla (teda až na chlupaté nohy :) ). Líbil by se mi také svět Dračích jezd, představa, že se nad mou hlavou prohánějí draci? No překrásná představa :)
V distopickém světě bych asi radši žít nechtěla :D, ale kdybych si musela vybrat, souhlasím s volbou Elišky.


2. Kdo by byl váš knižní partner?
Elis: Jednoznačně Peeta Mellark! Toho kluka zbožňuji snad od první chvíle, co se v Hunger Games ukázal. Líbilo se mi na něm, že vždycky dával přednost ostatním před sebou, sice mi občas přišel jako ňouma, ale i při tom byl děsně roztomilý. Heh, když nad tím teď tak přemýšlím, popadla mě strašná chuť přečíst si HG znovu :D. 

Marťa: Abych se přiznala, idolů mám více :) Jedním z nich je například Čtyřka z Divergence od Veronicy Roth. Podle popisu v knize je nejen sexy, ale taky inteligentní drsňák, který dokáže i milovat. Bojovník a milovník v jednom... super kombinace :D.


3. Kdo by byl ve světě Percyho Jacksona váš rodič?
Elis: Bohužel tuhle sérii jsem ještě nestihla začít číst, ale viděla jsem filmy. Ale, jelikož mi řecká mytologie není tak úplně cizí, mám z čeho vybírat. Takže jako matku bych viděla Athénu. Už od mala byla moje oblíbenkyně. No a jako otce bych brala buď Dia nebo Poseidona. 

Marťa: Tak k této sérii jsem se taky ještě nedostala. A protože jsem neviděla ani film, omlouvám se, ale na tuto otázku nedokážu odpovědět.



4. Do které bradavické koleje byste patřili?

Elis: Další těžká otázka pro někoho, kdo opět knihy nečetl, ale asi bych chtěla do Zmijozelu, jenže bych se tam nejspíš kvůli vlastnostem nedostala. Vážně nevím, tentokrát jste mě dostali, nechala bych rozhodnutí na klobouku :D. 

Marťa: Bohužel už je to pořádně dlouho, co jsem sérii o Harry Potterovi četla, takže si úplně nedokážu vybavit, s jakým charakterem Vás Moudrý klobouk pošle do Havraspáru a do Mrzimoru, takže z toho, co si ještě pamatuji bych zvolila Nebelvír :). Myslím, že jsem relativně odvážná a mám ráda dobrodružst.



5. Jaké zvíře by bylo vaším patronem ve světě Harryho Pottera?

Elis: Tygr. Zbožňuju tygry, jsou to nádherná zvířata. 

Marťa: Myslím, že kůň. Koně miluju, takže doufám, že by to byl i můj patron.



6. Se kterou knižní postavou se alespoň trochu ztotožňujete?

Elis: Moment, musím chvíli přemýšlet... Možná s Cleou ze Soumraku království, protože je tvrdohlavá, a aby pomohla rodině je schopná udělat prakticky cokoliv. 

Marťa: Těžká otázka. Ať přemýšlím jak přemýšlím, nikdo mě nenapadá. Třeba časem na někoho narazím a svou odpověď tady změním :).



7. Kdybyste si mohli vybrat, stali byste se upírem nebo vlkodlakem?
Elis: Upírem, to je moje nejoblíbenější nadpřirozená bytost. I když tady bych nejprve ráda věděla, jaký typ upíra je na mysli... Ale stejně bych nejspíš volila toho upíra, i kdyby měli vlkodlaci bezbolestné proměny a nepotřebovali by úplňky. 

Marťa: Ani jedno prosím :D. Vím, že si budete myslet, že jsem divná, ale ani upírům, ani vlkodlakům jsem nikdy moc neholdovala. Nelíbí se mi ani jedna představa, buď se měnit v monstrum, které zabíjí lidi nebo být monstrem, které zabíjí lidi... Nevidím rozdíl :D. Leda bych byla vlkodlak nebo upír vegetarián :D.




8. Ve kterém knižním světě byste nechtěli žít?

Elis: Asi v Hunger Games. Do arény bych opravdu nechtěla, a ani sledování někoho blízkého, jak tam jde, bych si v klidu nechala ujít. A na argument, že bych mohla být v Kapitolu, mám jednoduchou odpověď: Viděli jste ty paruky a hrozný líčení? 

Marťa: Já bych rozhodně nerada žila ve světě z Páté vlny. Země, která je obsazena mimozemšťany, kteří se snaží vyhladit lidskou populaci, kde každý den bojujete o život. Hrozná představa.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)