sobota 31. ledna 2015

Recenze: Eona: Poslední dračí oko

Autor: Alison Goodman
Počet stran: 410
Série: Eon
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Jota
"Nikdy jsem neslyšel dámu říct slovo prdel," prohodil císař tlumeně. 
"Nebyla jsem dáma," připomněla jsem mu. Nějaký malý ďáblík, kterého popíchlo vyčerpání i císařův úsměv, mě přinutil, abych dodala: "Říkala jsem prdel pět let. Je těžké přestat po tolika letech říkat prdel. Domnívám se, že bych měla přestat říkat prdel, protože dámy přece neříkají-" 
"Prdel," doplnil za mě. 


Australanka Alison Goodman napsala několik knih z nichž nejznámější je dvoudílná série Eon. Série byla přeložena do 11 jazyků a v roce 2008 získal první díl cenu za nejlepší australský fantasy román pro děti a mládež. Ani druhý díl nezaostával a sklidil velký úspěch. V několika zemích se dostal na seznam bestsellerů.
Ale spisovatelka se nevěnuje pouze vytváření nových děl, také učí tvůrčí psaní.
V současnosti by Alison měla pracovat na nové sérii.




Druhý díl série Eon přesně navazuje na konec prvního dílu. Tentokrát je země rozvrácena útokem Kygova strýce Sethona, který si vydobyl místo na císařském trůnu. Jenže to mu nestačí, chce ještě získat perlu, která se šije do císařova hrdla. Tu ale už všili mladému Kygovi, kterému se podařilo uprchnout.
Eona se přidala k odboji, který chce navrátit trůn do správných rukou, proto se musí sejít s mladým císařem a společně vymyslet, jak svého cíle dosáhnout. Bohužel paní dračí oko stále neumí ovládat svoji sílu a potřebuje učitele. Jediný, který by však přicházel v úvahu je její nepřítel pan Ido.
Překoná nakonec Eona svoji zášť a pokusí se s Idem spojit? A podaří se odboji posadit právoplatného dědice na trůn?

Řekla bych, že se postavy od minulého dílu moc nezměnily. Eona mě stále dokázala naštvat tím, jak tají důležité informace. Překvapilo mě, že se z předešlé knihy vůbec nepoučila.
Kygo se občas nechá unášet svým hněvem, což je dost pochopitelné po tom, co zažil.
Bohužel, moje oblíbená postava Ryko se zařadil mezi ty méně oblíbené. Nelíbilo se mi, jak se choval k Eoně, sice si to občas zasloužila, ale... No, prostě to nebyl ten starý dobrý ostrovan z minulého dílu.

Co ale stojí za vyzdvihnutí je promyšlenost celého příběhu. Podle mého názoru měla Alison vážně dobře rozmyšlené zápletky a dějové linky postav.
Tentokrát ani nebyl žádný pomalý začátek, ale rovnou jsme se mohli od první stránky začíst do příběhu plného akce, nebezpečí a přátelství.
Ať přemýšlím jak chci, tak nemůžu přijít na žádný zápor, který bych vytkla. A to se mi už dlouho nestalo. Takže tentokrát máme recenzi bez negativ.

Celkově si myslím, že série rozhodně stojí za přečtení. Druhý díl je ještě lepší než ten první a naleznete tu vše, co v příbězích hledáte.
Alison vytvořila vážně skvělý svět draků, který je propracovaný i do různých detailů. Dokonce i nějakých těch vzdušných bitev se tu dočkáte. Vážně obě knihy doporučuji.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   



4 komentáře:

  1. Ono nie, že by sami tento druhý diel nepáčil, ale osobne sa mi dojmovo viac páči jednotka. Z dvojky mi niektoré scény nesedeli, nebolo to zlé, ale čakala som ešte trošku viac :-) Každopádne súhlasím, knihy stoja za prečítanie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se tedy víc líbila dvojka :D. I když v tomhle díle mě Eona štvala trošku víc, než v tom předchozím, jinak si myslím, že je dějově lepší... i když... No, prostě oba díly jsou skvělý :D

      Vymazat
  2. Eona je naprosto skvělá kniha :). I Eon. Pamatuji se, jak jsem se u Eony rozplývala na straně 139, když jsem ji četla :-D

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)