sobota 4. července 2015

Recenze: 21. den

Day 21 (The Hundred, #2)21. den (The Hundred, #2)Autor: Kass Morgan
Počet stran: 264
Série: Prvních 100
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2015
"Ale ale, zdravím." Bellamy ji objal. "Jak se cítíš?" 
"Jako bych se právě osprchovala, když sis o mě utřel pot," odpověděla a se smíchem ho odstrčila. 
"No, ber to jako odplatu za to, jak jsem se s tebou táhl šest kilometrů, když jsi byla v bezvědomí. Netušil jsem, že někdo může tolik slintat a neumřít přitom na dehydrataci." 
"Já jsem na tebe neslintala," bránila se Clarke. 
"Jak to můžeš vědět. Byla jsi mimo. Pokud teda..." Přimhouřil oči a nasadil zamyšlený výraz. "Pokud jsi teda celou tu věc s uštknutím jenom nehrála, abys už nemusela chodit. To by bylo fakt mazaný." 

Kass MorganKass Morgan studovala literaturu na Brownu a Oxfordu a teď bydlí v Brooklynu, kde žije v neustálém strachu z její knihovny, že se zhroutí a pohřbí ji pod hromadou sci-fi a viktoriánských románů.

(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/kass-morgan-66056)

Děj druhého dílu se odehrává nějaký čas po konci první knihy. Stovka vězňů, tedy necelá stovka, přistála na Zemi před třemi týdny a každodenně musí čelit různým problémům, ať už se jedná o narůstající hlad či podezření, že na planetě nejsou sami.
Naopak Glass je stále na lodi a má úplně jiný problém, a to nedostatek kyslíku. Podaří se stovce a Glass vyřešit jejich problémy?

zdroj

Po skvělém konci první knihy jsem se nemohla dočkat druhého dílu, jenže tentokrát mě už od začátku čekalo zklamání...

Pamatujete na konec prvního dílu, kdy jsme se po zavření knihy nemohli dočkat pokračování, protože nám byla přislíbena pořádná akce? No, tak na tohle všechno zapomeňte, jelikož druhá kniha začíná několik dní poté. Ale to není jediná věc, která je stejná jako u předchozího dílu (narážím na absenci nějaké větší akce).
zdroj
21. den je stejně jako Prvních sto psaný z pohledu čtyř hlavních postav, a to: Clarke, Bellamyho, Wellse a Glass. Většina konců kapitol v této knize je ukončena v tom nejlepším a vy budete mít sto chutí přeskočit o pár stránek dopředu, abyste se dozvěděli, co se stane dál. Jenomže tím byste si moc nepomohli, protože byste stejně narazili na zajímavý konec. Sice tentokrát není tak napínavý, jako ten v předchozím díle, ale stejně vás dokáže nalákat na další díl.
Tady už pomalu narážím na fakt, že druhá půlka knihy je lepší. Do té první poloviny jsem se nějak nemohla začíst a když už jsem se k tomu čtení přemluvila, tak to bylo takové nijaké, proto můžu s klidem prohlásit, že se mi první díl líbil mnohem víc.
I tentokrát je knižní příběh velmi odlišný od toho seriálového, a to nejen dějem, ale i postavami a Pozemšťany samotnými, takže pokud jste fanoušky seriálu a chcete se podívat, jak to mohlo být, vrhněte se do tohoto příběhu, i když vás nejspíš bude čekat zklamání.

Clarke se mi zdála taková nijaká na to, že je to jedna z hlavních postav. Vůbec nepůsobí jako silná osobnost, která by měla vést ostatní, navíc ani za moc nestojí jako doktorka.
Ani z Bellamyho jsem tentokrát nebyla tak nadšená. Sice je to stále moje nejoblíbenější postava, ale tentokrát mu něco chybělo. Prostě už to nebyl ten Bellamy, kterého zbožňuji.
U Wellse mi přišlo trošku divné, že celou dobu si vzdychá po Clarke a hned jak se objeví nová holka, na Clarke zapomene a hned se zamiluje do té nové.
Příběh Glass je nejzajímavější tím, že se tato postava v seriálu nevyskytuje, takže je to stále něco nového a v tomhle díle jsem ji měla ze všech postav nejradši. Nejspíš to bylo tím, že se snažila všechny zachránit a musela překonat to, čeho se velmi bála.

Celkově bych knihu hodnotila jako průměrnou. Nebyla vyloženě špatná, ale rozhodně mohla být mnohem lepší. Rozhodně by neškodilo, přidat trochu akce.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze! :)
    Prvních 100 jsem četla,ale začala jsem se koukat na seriál a za boha si nemohu vzpomenout co se odehrálo v prvním díle knihy :-D
    21.Den už mám nachystaný v knihovničce,tak snad... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D
      Mně se první díl líbil mnohem víc, ale celkově mám asi radši seriál :D.

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)