sobota 11. července 2015

Recenze: Bylo nebylo

Once Upon a Time - Bylo nebyloReawakened (Once Upon a Time, #1)Autor: Odette Bean
Počet stran: 296
Série: Once Upon a Time
Díl v sérii: první
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2014
"Jak se jmenuješ?" 
"Sněhurka," odpověděla mu. Copak záleželo na tom, že se to dozví nějaký obyčejný kriminálník?
"Ta Sněhurka?" projevil najednou nefalšovaný zájem. "Ta, co po ní pátrá Zlá královna?" 
"Přesně ta," přitakala. 
"Já jsem Rejpal," představil se a vstal. 
"To nerada slyším."
"Ale kdepak," mávl rukou. "Tak se jmenuju." 

Autorkou této knihy je Odette Bean, o které zatím není moc informací, proto je tato recenze bez údajů o autorovi. 

Emma Swanová tráví svoje 28. narozeniny lovem může, který neplatí alimenty, a když má tuhle práci za sebou, čeká ji večer v prázdném bytě. Zrovna když si přeje, aby tyhle narozeniny netrávila sama, někdo zaklepe na dveře a není to nikdo jiný, než desetiletý Henry, její syn, kterého kdysi dala k adopci.
Aniž by to Emma sama tušila, svým rozhodnutím odvést Henryho zpět domů, odstartuje jedno velké dobrodružství.

zdroj


Seriál Once Upon a Time jsem začala sledovat v době, kdy to byla novinka. Když jsem se dozvěděla, že je i kniha, nijak zvlášť jsem po ní netoužila, ale pak jsem ji uviděla v knihovně a přemohla mě zvědavost. A jak se mi líbila? 

zdroj
Abych pravdu řekla, čekala jsem něco víc. V knize jsou dva světy, jeden pohádkový a druhý ten skutečný, které se v průběhu příběhu střídají a seznamují nás tak s postavami.
Pohádkový příběh mi zde přišel slabší, než je tomu tak v seriálu, což je obrovská škoda, protože mě vždycky bavil víc. Vlastně, celkově mi kniha přišla o hodně věcí ochuzená. Na jednu stranu chápu, že když je kniha podle seriálu, nejde do ní napsat úplně všechno, ale přesto jsem zklamaná, že nás ochudila o příběhy některých postav.
Myslím si, že kdo neviděl seriál, tak se nejspíš bude trošku ztrácet, protože, jak už jsem psala, některé spojitosti v knize chybí. Na druhou stranu, fanoušci seriálu se zase nejspíš budou nudit, jelikož je nečeká nic nového, jenom si můžou připomenout děj první série. Já se přiznám, že jsem se u knihy docela nudila a do čtení se několikrát musela nutit, protože ani styl, jakým byl příběh napsaný, mě nijak zvlášť neuchvátil.

Postavy jsou v příběhu napsané celkem podařeně, ale oproti seriálu se mi zdají takové "bez šťávy".
Například u seriálové Reginy na první pohled vidíte, že nebude patřit zrovna mezi ty kladné postavy, ale u té knižní některé náznaky chybí.
zdroj
Emma na mě nijak zvlášť nezapůsobila. Navíc mi u ní neseděla ta její víra v kouzla, celou dobu zatvrzele trvá na tom, že kouzla prostě neexistují, a pak jakoby cvakla vypínačem a najednou věřit začne. Na jednu stranu chápu, proč otočila, ale nezdá se mi, že by to šlo tak rychle.
Henryho v seriálové podobě nemám ráda, a to jsem si nejspíš přenesla i do knížky, protože ani teď nepatří mezi mé oblíbené postavy.
Jediný, koho jsem měla ráda byl Rampelník, i když toho seriálového naprosto zbožňuji, protože Robert Carlyle ho hraje naprosto dokonale, ale zpět k tomu knižnímu. Já mám ráda postavy, které dokáží manipulovat s ostatními a většinu příběhu otočit ve svůj prospěch, proto byl Rampelník jasný kandidát na oblíbenou postavu.  

Je to snad poprvé, co mám radši zfilmované zpracování, než to knižní, ale je tomu tak. Jak už jsem psala nahoře, mně kniha neměla co nabídnout, takže jsem byla docela zklamaná, ale každý člověk má jiný vkus, takže třeba zrovna pro vás bude kniha to pravé. 

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

13 komentářů:

  1. Kniha ma už viackrát zaujala, ale ako vidím dobre som urobila, že som si ju nekúpila :-) Mrzelo by ma viacero vecí, napríklad ten slabší rozprávkový svet, tiež ho mám v seriáli radšej :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší je udělat si vlastní názor, vím, že hodně lidem se kniha líbila, ale mně prostě moc nesedla. Jo, ten slabší pohádkový svět mě mrzel hodně.

      Vymazat
  2. Seriál mám ráda, ale knížku asi vynechám. Připadá mi zbytečná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na ní byla zvědavá, ale pokud si nechceš připomenout první sérii, tak je opravdu trošku zbytečná :D

      Vymazat
    2. Kde se na něj koukáš?

      Vymazat
  3. Já jsem knížku viděla, ale myslela jsem, že je to něco jako průvodce o seriálu něbo tak. Každopádně nai na ten nekoukám. ALe moc pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne, je to jenom zopáknutí děje první série :D Děkuji :D

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Na seriál nekoukám, ale už delší dobu se to chystám napravit :) A jestli se mi knížka někdy dostane pod ruku, ráda si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Určitě to naprav, už kvůli Rampelníkovi :D Tak jestli se ti knížka dostane do ruky, tak přeji, ať se ti líbí víc, než mně.

      Vymazat
  5. Seriál sleduji a mám ho mor ráda, ale knihu asi vynechám, beztak je to asi opakování první série, nebo já bych to asi tak viděla..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud si nechceš zopáknout první sérii, tak pro tebe kniha opravdu nemá moc smysl :D

      Vymazat
  6. Kamarádky mě pořád lákaly, ať se pustím do seriálu, což mám dokonce i v plánu :D
    Ale kniha mě fakt neláká...

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)