neděle 9. srpna 2015

RC recenze: Nepřítel mého nepřítele

Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 360
Série: Bavettovi
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2013
"Nemusím ti vysvětlovat vůbec nic," odsekl jsem. "Prostě buď zticha." 
"Jasně, pane nasraný," zavrčel. "Mně možná nemusíš vysvětlovat nic, ale až to řeknu Therese..." 
"Jsi jak malej harant," řekl jsem a zaksichtil se na něj. 
"A ty jsi blbec, Bobby," oplatil mi to.  
"Neříkej mi Bobby!" 
"Sorry, Bobby." 
"Johnny," začal jsem odhodlaně, připravený ho poslat do hajzlu a připomenout mu, že teoreticky by mě měl poslouchat. Jenže pak jsem jen zabručel: "Potřebuju panáka." Byl jsem pěkně v prdeli. 


Kateřina PetrusováKateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stejně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska.
V současnosti žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.
(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/katerina-petrusova-32678)

Opět se vracíme do New Yorku, kde nás čeká, nám již známá, mafiánská rodina Bavettových. Jenom s tím rozdílem, že už nebudeme sledovat kroky milé ošetřovatelky Paige, místo které nám Kateřina Petrusová naservírovala drsnou bývalou policistku Joan, která se zavázala samotnému drogovému králi. Jenže co se stane, když si drogový šéf přijde vybrat svoji laskavost a při té příležitosti unese i Joaninu dceru jako pojistku?

zdroj

S druhým dílem této série jsem chvíli váhala a po přečtení mohu konstatovat, že to byla chyba, jelikož jsem celou knihu zhltla za jeden den a velmi se mi líbila.

První, co bych měla zmínit, je rozhodně to, že i přestože na sebe díly přímo nenavazují, stejně se ve dvojce objevují spoilery, takže pokud se nechcete připravit o překvapení, čtěte sérii postupně. A že se máte na co těšit.
zdroj
První díl byl roztomilejšího rázu a převládala v něm spíše romantika, za to v Nepříteli mého nepřítele se konečně můžeme ponořit i do světa mafie.
Druhý díl je celkově akčnější a už od začátku se něco děje. Autorka nás hodí rovnou do děje a my máme možnost seznámit se s Joan ve chvíli, kdy čelí jisté smrti.
Celkově první půlka knihy parádně odsýpala, jenže zápletka příběhu se vyřešila kousek za půlkou a tam kniha klidně mohla skončit. Ale neskončila a autorka nám připravila ještě velkou dávku romantiky.
Novinkou, kterou nám tento příběh nabízí, je střídání pohledu hlavních postav. Nejenom, že můžeme sledovat, jak se Joan vyrovnává s tím, že ji unesli dceru, ale poodhalíme i Robertovu úlohu v mafiánské rodině.
Musím uznat, že kniha byla opravdu velmi dobře napsaná. Je velmi čtivá, vtipná a má všechny předpoklady pro to, aby si vás získala, i když to zrovna nebude váš šálek kávy. Autorka zbytečně neplýtvá popisy a věnuje se pouze důležitým věcem, což mi víc než vyhovovalo.

zdroj
I se zpracováním postav jsem byla nadmíru spokojená. Kateřina Petrusová zvládla jejich psychologii na jedničku. Obzvláště chválím, jak napsala Joanin přechod z vyrovnané osoby na matku strachující se o své dítě.
Ale i mužská strana hlavních postav nemůže zůstat bez pochvaly. Osobnost Roberta byla zajímavá v tom, že působil jako by měl dvě osobnosti. Jednu tvář ukazoval, když řešil obchodní záležitosti, ale když se mohl uvolnit, najednou se z něho stal úplně jiný člověk.
Jak už jsem řekla, autorka je zvládla napsat skvěle, také většinu z nich orientovala tak, aby působily sympaticky, takže nejspíš nebudete mít problém s tím, že by vám někdo vyloženě lezl na nervy.

Nepřítel mého nepřítele je velmi povedená kniha, která si vás lehce získá a vy se nebudete moci odtrhnout, dokud nebudete na úplném konci. A to, že ji napsala "domácí" autorka, je příjemným bonusem. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

4 komentáře:

  1. Jůůů, tak tahle recenze mě obzvlášť potěšila! :) Já Katčiny knihy zbožňuju tak moc, že mě vždycky mrzí, když čtu recenze, které její knížky nechválí :D
    Nepřítel mého nepřítele se mi z Bavettovic série líbí nejvíc, i když jednička mu šlape na paty :) Protože přesně, jak píšeš, bylo tam víc akce a tu si já vždycky užívám. Třetí díl je podle mě o něco slabší, než první dva díly, ale i tak je skvělý (ale někomu se zase líbil nejvíc, takže je to opět o vkusu :)) Plánuješ ho taky? A co S hlavou v pejru? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :D Hele já jim taky docela začínám přicházet na chuť :D. Jistě, že plánuji třetí díl, S hlavou v pejru, nad tou přemýšlím, protože Pekáč buchet si mě zase tolik nezískal, ale nejspíš si ho přečtu taky, abych to měla komplet :D

      Vymazat
  2. Výborná recenze :) Můžu s ní jen souhlasit,zatím jsem ještě nečetla úplně všechny knihy od Katky, ale ani jednou mě nezklamaly :) Mám je opravdu ráda a třeba Nebezpečnou lásku jsem četla už třikrát :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Nebezpečná láska byla skvělá kniha, ale tohle bylo ještě o něco lepší :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)