pátek 7. srpna 2015

RC recenze: Prokletí Titánů

Prokletí Titánů (Percy Jackson a Olympané, #3)The Titan's Curse (Percy Jackson and the Olympians, #3)Autor: Rick Riordan
Počet stran: 336
Série: Percy Jackson
Díl v sérii: třetí
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2010
"Tak trochu jsem tábořil před Artemidiným srubem." 
"Proč?" 
"Jenom abych byl, víš, blízko." 
"Ty jsi ale kozí šmírák." 
"To nejsem! Zkrátka, šel jsem za ní do hlavní budovy a schoval jsem se v křoví a celé jsem to viděl. Argus ji nepustil dovnitř a ona se pořádně naštvala. Bylo tam docela horko."  


Rick RiordanRick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných školách a v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Percyho Jacksona čeká další nebezpečná výprava. Do lidského světa pronikla nebezpečná příšera a Titáni sbírají svoji moc. Bohyně Artemis se rozhodne, že nebezpečnou stvůru uloví, ale co dělat, když se sama ztratí? Podaří se hrdinům zachránit bohyni a zmařit Titánům jejich plán na zničení Olympu?

zdroj

Prokletí Titánů je již třetí díl v této sérii a já se nemohla dočkat, až se do něj konečně pustím a jako vždy, to čekání se vyplatilo, protože to bylo skvělé počtení.  

Jak už jsme u Ricka Riordana zvyklí, od jeho příběhů  můžeme očekávat čtivost, vtip a spoustu akce. Jenže tentokrát nás akce provází už od první stránky a nepustí až do konce příběhu.
Rozhodně se můžete těšit na velkou dávku originálně řešených soubojů, při nichž mi ale trochu vadilo, že si už hlavní hrdinové nedávají pozor na to, kdo všechno to uvidí. Sice je to řešené pomocí mlhy, která by smrtelníky měla zmást, ale pokaždé z toho byl někdo obviněn (většinou Percy), ale tentokrát jsem se ničeho nedočkala, protože to autor prostě přešel.
zdroj
Kromě akce se ale také můžete těšit na mnoho nových postav, jako jsou třeba Lovkyně, služebné bohyně Artemidy doprovázející na jejích loveckých výpravách, či zbytek božského osazenstva Olympu, se kterými jsme ještě neměli možnost se seznámit a musím uznat, že všichni mají dobře vymyšlené osobnosti.
Když už jsme u té mytologické části příběhu, nemůžu přestat obdivovat, jak perfektně dokázal autor zasadit řeckou mytologii do reálného světa, tedy, až na tu drobnost, že občas zapomněl udělat nějaký ten poprask po té, co všechno předváděli hlavní hrdinové, ale jinak to měl skvěle promyšlené,
Sice vám může připadat, že Rick jede podle zavedeného scénáře (výprava, průšvih, několik soubojů a šťastný konec) a ona to je i tak trochu pravda, ale stejně se v každém díle najde něco, co vás překvapí. Navíc je díl od dílu lepší, takže nemusíte mít strach, že by se vám tato série omrzela.
Jediné, co mě na celém příběhu trošku mrzelo bylo, že autor občas zapomněl dokončit nějakou rozepsanou zápletku. Například Annabeth chtěla něco povědět Percymu, ale bohužel ji přerušila nestvůra a my už jsme neměli možnost dozvědět se o co šlo, jelikož už na to znovu nepřišla řeč. Takže nezbývá než doufat, že to nebylo nic důležitého nebo, že se to dozvíme v dalším díle.

zdroj
Co se hlavních postav týče, vidíme na nich, že už jim není dvanáct let a opravdu se chovají dospěleji.
Percy už při soubojích nepotřebuje tolik pomoci ostatních a i přesto, že to měl zakázané, neustále se snažil pomáhat svým přátelům.
Thalia nově převzala post hlavní hrdinky, ale na starou dobrou Annabeth to prostě nestačilo. Svá rozhodnutí zakládala na svých citech a do všeho se vrhala po hlavě. Já mám radši hrdinky, co si vše dobře promyslí.
Jediný Grover se moc nezměnil. Stále je velmi citlivý a lze ho velmi snadno dohnat k slzám. Ale oproti předchozím dílům to vypadá, že si konečně splní svůj sen a nalezne Pana.

Série Percy Jackson neustále dokazuje, že je ideální knihou pro děti, která zabaví i zaujme. A pokud máte rádi takovéhle příběhy, rozhodně se do knihy pusťte.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   

Obálka: ♥ ♥   

6 komentářů:

  1. Naprosto s tebou souhlasím. Rick je čím dál lepší a jeho příběhy jsou všechny tak neskutečně čtivé, i když se často opakuje. Pokaždé do toho totiž dokáže vložit něco nového. Thalia mi v postu hlavní hrdinky taky moc neseděla, chyběla mi Annabeth, ale v dalších dílech, když z ní byla jen občas hostující hvězda, jsem si ji oblíbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně moje řeč :). Souhlas, na Annabeth nikdo nemá :D.

      Vymazat
  2. Ami: Ve všem s tebou souhlasím!
    Já jsem od začátku Thalii nemusela, ale řekněme to otevřeně - na Annabeth nikdo nemá :D
    Já jsem zrovna dočetla Bitvu o labyrint a prostě žůžo a nemlžu se dočkat závěrečného dílu!
    Hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím :D. Taky jsem zvědavá na další díly :D.
      Děkuji :)

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze :) Teď jsem díky ní dostala hroznou chuť si znovu přečíst celého Percyho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Tak se do toho pusť, re-reading Percyho není na škodu :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)