čtvrtek 29. října 2015

RC recenze: Smrtící dotyk

The Sin Eater’s Daughter (The Sin Eater’s Daughter, #1)Smrtící dotykAutor: Melinda Salisbury
Počet stran: 256
Série: Vyvolená bohy
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2015
Za to, že je nechali v zahradách růst, přišel každý ze zahradníků o ukazováček na pravé ruce a kuchařce byly useknuty oba malíčky na nohou, když navrhla, aby si královna z listů toho plevele dělala salát. Původně jí královna chtěla nechat useknout palce, ale to by potom kuchařka nemohla dál vykonávat své povolání. Královna proto prohlásila, že bude milosrdná. Takové je její milosrdenství. 


Dcera bohů, která zabíjí jediným dotykem, je odolná vůči jedům a je nejobávanějším katem. Dokážete si představit lepší zbraň, které by mohla královna vládnout? 

Twylla je zosobněním božské dcery, každý měsíc proto musí pít jed, aby dokázala, že si ji bohové vyvolili. Sama ale nemá lehký život, protože její dotyk je smrtící, což způsobilo, že se stala nejobávanějším katem. Brzy ji čeká sňatek s princem, ale příchod jejího nového strážce vše změní a její budoucnost se změní k nepoznání.


Na Smrtící dotyk jsem se moc těšila, protože anotace lákala na zajímavý příběh. A jak jsem nakonec byla s knihou spokojená?

Od samého začátku knihy jsem měla velké problémy se do příběhu začíst. A abych pravdu řekla, povedlo se mi to asi až na posledních padesáti stránkách knihy, kdy se konečně začalo něco dít.
zdroj
V průběhu celého příběhu nic nedokázalo upoutat moji pozornost. Občas se sice něco přihodilo, ale autorka to podala bez jiskry, takže to spíš působilo tak, že čtenář ty události přecházel téměř bez povšimnutí. Nejspíš za to mohl nezvyklý styl autorky, kdy se ze začátku knihy snažila o jakousi dobovost mluvy královské rodiny.
Také byl příběh na můj vkus příliš popisný, v některých případech až detailní. Sice jsme se díky tomu dozvěděli, jak přesně vypadá pokoj hlavní hrdinky a jaký nábytek tam má, ale samotný děj to dost ubíjelo.
Ani absence akce můj dojem z knihy moc nevylepšila. Byla jsem ráda alespoň za tu trochu na konci knihy, ale bohužel to příběh jako takový moc nezachránilo.
Na druhou stranu nemůžu říct, že by se v knize vůbec nic nedělo, ale autorka to podávala příliš mdle a žádná část příběhu tak nevynikla.
Je to škoda, protože královna byla ideální postava na tvorbu sítě intrik. Ona se o to i pokoušela, ale v autorčině podání to působilo poněkud uměle.

Celkově musím přiznat, že pro mě byl Smrtící dotyk zklamáním. Autorka některé myšlenky nedokázala dotáhnout do konce, což je velká škoda, protože nápad měl potenciál.
Každopádně mně kniha příliš nesedla, ale to neznamená, že někdo jiný si knihu nezamiluje. Takže pokud vám nevadí absence akce, knihu vyzkoušejte a udělejte si vlastní názor, třeba právě pro vás bude ta pravá.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥   ♥

Obálka: ♥ ♥   

8 komentářů:

  1. Tiež si chcem knihu prečítať a tak ma mrzia chyby, ktoré si tu spomenula. Uvidím, ako sa mi bude kniha čítať, ale každopádne som aj tak minimálne zvedavá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejlepší je udělat si vlastní názor, protože jsem narazila na recenzi, kde zní byla čtenářka úplně nadšená... No, každopádně, když se do ní pustíš, tak přeji, ať se ti líbí víc, než mně :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze. :) Právě teď Vyvolenou bohy čtu a musím říct, že mě zatím moc nechytla, ale jsem teprve někde okolo sté strany, tak ještě uvidíme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D To naprosto chápu, taky jsem s ní měla problémy, ale posledních 50 stránek se to zlepší :D

      Vymazat
  3. Anotace zní zajímavě,ale nevím jestli by mě kniha sedla :(
    Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Záleží na tom, co máš ráda, pokud preferuješ akční knihy, téhle se obloukem vyhni :D
      Děkuji :D

      Vymazat
  4. Já jsem na tuhle knihu hodně zvědavá. Láká mě, ale teď jsi mě stihla trochu vyděsit :D Ale snad u mě dopadne líp.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak promiň no :D Já byla taky zvědavá a bohužel to dopadlo tak, jak to dopadlo. Ale přeji, až se ke knize dostaneš, aby se ti líbila víc, než mně :D

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)