pátek 6. listopadu 2015

Recenze: Espressologie

The EspressologistAutor: Kristina Springer
Počet stran: 192
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: CooBoo

Rok vydání ČR: 2012
Protáhnu si ruce nad hlavou, když se ke mně přitočí Derek a zašeptá mi do ucha: "Udělej mě." 
Znenadání se mi zvedne žaludek a rychle dávám ruce dolů. 
"Co-cože?" zakuckám se. 
"Udělej mě," zopakuje. 
Podívám se mu do očí. "Tobě nic neříkají slova sexuální oběžtování na pracovišti, Dereku?" 
"To ne!" zaječí, narovná se a najednou se tváří stejně vyděšeně jako já. "To ne, to ne!" 


Co může být lepšího, než hrnek kávy a kniha? Přeci hrnek kávy a kniha o kávě. Tak si jeden uvařte a ponořte se do knihy, která je kávou provoněná už od první stránky. 

Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně. Zapisuje si druhy kávy, které si zákazníci daly a k nim vždycky připíše charakteristiku, o kterém si myslí, že daného člověka vystihuje. Z toho se postupem času vyklube zajímavý nápad v podobě seznamky. Jane spojuje lidi na základě toho, jakou kávu pijí. A jelikož jí její předpovědi vycházejí, rychle se stává místní hvězdou. Ale dokáže spojit i sebe?

zdroj

Po téhle knize jsem sáhla v rámci CooBoo read-a-thonu a jelikož jsem velký milovník kávy, byla to pro mě celkem jasná volba.

Hned na začátek musím zmínit skvělé grafické provedení knihy. Například na zadní straně obálky se nachází kolečko od hrnku, které mě příšerně vyděsilo. Už jsem chtěla začít řvát na bratra, že si něco na knihu položil a zašpinil ji, když jsem zjistila, že je to tam naschvál. Takže z tohoto pohledu můžu uznat, že kniha vypadá opravdu realisticky.
zdroj
Ale dost už o vzhledu a jdeme na samotnou knihu. Děj celé knihy je opravdu jednoduchý, v příběhu není ponechán žádný prostor k překvapení. Od první stránky už víte, jak to dopadne, všechny události budete předvídat a nic vás nepřekvapí. Prostě chybí pořádná zápletka, která by příběhu dodala nějakou jiskru.
Přestože kniha není žádný zázrak, je to příjemná oddechovka, kterou zvládnete během jednoho odpoledne, protože se neskutečně rychle čte. Můžou za to jak krátké kapitoly, větší písmena a mezery nebo samotný fakt, že je kniha poněkud tenoučká.
Řekla bych, že potěší hlavně mladší čtenářky, kterým je také určena, ale i ty dospělejší si můžou přijít na své, jelikož každý občas potřebuje oddych od těch složitějších příběhů.
Nejvíc se mi ale stejně na knize líbil ten nápad přiřazování charakterů k různým nápojům. A ty popisky, které autorka vymýšlela, byly mnohdy vtipné.
Já sama od knihy nečekala zázraky, takže jsem byla po přečtení celkem spokojená.

Pokud nehledáte nic náročného a chcete prostě na chvíli vypnout, je tahle kniha ideálním čtivem. Je sice hodně předvídatelná a nenabízí nic nového, ale zhltnete ji za jeden den. Takže i když se vám nebude líbit, moc času jejím čtením nestrávíte. 



Sally GreenKristina Springer má magisterský titul z tvůrčího psaní na Univerzitě DePaul a bakalářský titul z angličtiny na Univerzitě Illinois. Žije v Chicagu se svým manželem a čtyřmi dětmi. Kniha Espressologie je její první román.

(zdroj: http://www.databazeknih.cz/autori/kristina-springer-43149)



HODNOCENÍ

Kniha: ♥ ♥  

Obálka: ♥ ♥   

5 komentářů:

  1. Kafe miluji, takze me kniha lakala, ale bojim se, ze prave bude znat, ze je pro mladsi ctenare.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky kafe miluji, proto jsem po téhle knize sáhla, ale příběh je hodně jednoduchý... Na druhou stranu to máš hned přečtené, takže nebudeš tolik litovat času, když se ti kniha nebude líbit.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Knížku jsem četla a celou dobu jsem u ní měla chuť na kafe :) Je to příjemná oddechovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :D Jo, to znám, taky jsem si ho ke čtení musela udělat :D souhlas :D

      Vymazat
  3. Ahoj. Knihu jsem také četla a líbila se mi :-) Mám na ní i recenzi na svém starém blogu http://medvedioaza.blog.cz/1604/recenze-2 .

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)