středa 9. března 2016

RC recenze: Kůň a jeho chlapec

Kůň a jeho chlapecAutor: C. S. Lewis
Počet stran: 230
Série: Letopisy Narnie
Díl v sérii: třetí
Nakladatelství: Fragment

Rok vydání ČR: 2015
"Démone! Démone! Démone!" ječel princ. "Já tě znám. Ty jsi ten zákeřný ďábel z Narnie. Ty jsi nepřítel bohů. Víš ale, kdo jsem já, ty strašný přízraku? Já jsem potomek Taše neporazitelného, neúrosného. Tašovo prokletí na tebe! Krupobití štírů dopadne na tvou hlavu. Hory Narnie se obrátí v prach. Tvůj..."
"Dávej si pozor, Rabadaši," řekl Aslan tiše. 


Útěk do Narnie z pohledu mladého chlapce Šasty, které neměl zrovna lehké dětství. Brzy ale zjišťuje, že ani jeho osud není zrovna jednoduchý a na jeho bedrech leží záchrana království. Dokáže svůj úkol splnit dříve, než bude pozdě? 

Letopisy Narnie pokračují, tentokrát se podíváme do zahraničí, kde žije chlapec Šasta, který by zrovna měl být prodán do služeb, sice bohatého, ale prý krutého pána. Proto se Šasta rozhodne utéct a pomůže mu s tím mluvící kůň Brí, který byl jako hříbě unesen z Narnie. A co všechno je po cestě čeká? To se dozvíte v knize.
Zprvu jsem se tohoto dílu docela obávala, přeci jenom, není o našich známých sourozencích, na které jsem se velmi těšila, ale nakonec musím říct, že kniha nebyla úplně nejhorší.

Hned po otevření knihy se dozvíte, že tentokrát bude příběh z trochu jiného soudku, a to hlavně díky tomu, že se nenacházíme v Narnii, nýbrž v Kalormenu, kde Aslana považují za démona, a spolu s hlavním hrdinou budete cestovat po okolních zemích.
zdroj
Abych pravdu řekla, tentokrát se Narnie opravdu nedočkáte, ale neklesejte na mysli, že vám utečou vaši oblíbení hrdinové. I když se příběh odehrává v cizině, Aslan je stále velkou součástí příběhu. Dokonce se dočkáte i sourozenců Pevensiových, kteří zrovna vládnou Narnii.
Můžete se těšit na plno zvratů, za které můžou politické i náboženské postoje a tentokrát se téměř vše zakládá na rozhodnutí lidí. Fantasy prvků se ve třetím díle nachází pomálu, tedy, když pominete mluvící koně a Aslanův závěrečný trik.
Co se ale od předchozích dílů neliší je fakt, že kniha opět končí bitvou. Kůň a jeho chlapec ani nijak nezaostává, co se týče čtivosti. Stránky vám budou pod rukama ubíhat, ani nebudete vědět jak, a to vše je ještě doplněno povedenými, černobílými kresbami, které vám pomůžou lépe si představit plynoucí příběh.

Třetí díl Letopisů Narnie nezklame, právě naopak, je originální hned v několika věcech. Pokud jste četli předchozí díly, rozhodně byste ani tento neměli opomenout. Ale i přesto, že je tento příběh v něčem jiný, stále je to hlavně fantasy pohádka pro děti. 

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Fragment, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 5/5

4 komentáře:

  1. Já jsem Narnii viděla jenom jako filmy, z toho se mi líbil díl s Kaspianem (myslím, že to byl ten druhý), ale jinak mě tyto příběhy nikdy moc nezaujaly, ať se jedná o hranou nebo psanou formu. Takže i když kniha může být dobrá, vzato kolem a kolem nic pro mě :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se také nejvíc líbil díl s Kaspianem :D Každý má nějaké knihy, které nejsou nic pro něho, takže to chápu :D

      Vymazat
  2. Já tedy tento díl četla, ale zpětně si vůbec nevybavuji, jak to vlastně dopadlo. Nezanechal ve mně hlubší stopu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona je pravda, že je to spíš takové oddychové čtení, které nic moc nezanechá, ale rozhodně nelituji toho, že jsem si příběh přečetla :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)