čtvrtek 7. dubna 2016

RC recenze: Pád andělů

Pád andělůAutor: Susan Ee
Počet stran: 288
Série: Penryn a Konec dní
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Motto

Rok vydání ČR: 2014
Fígl v boji s více útočníky je v tom, vyhnout se zápasu se všemi najednou. Na rozdíl od filmů útočníci nestojí ve frontě, aby vám nakopali zadek. Chtějí se na kořist vrhnout všichni najednou, jako smečka vlků. 
Tančím kolem nich v půlkruhu, dokud ten nejblíž ke mně nestojí těm druhým dvěma v cestě. Oběhnout kámoše jim zabere asi vteřinu, ale i tak mám dost času, abych ho pořádně nakopla do rozkroku. Zlomí se v pase, a přestože umírám touhou přijmout pozvání nakopnout ho kolenem do obličeje, jeho parťáci mě předběhnou. 


Přemýšlíte nad tím, jak by dopadl souboj mezi lidstvem a anděli? V knize Pád andělů na to můžete najít odpověď... alespoň částečnou. Nechte se zlákat krutostmi andělů a zoufalstvím lidí, kteří se snaží přežít v post-apokalyptickém příběhu z pera Susan Ee.  

Uplynulo už šest týdnů od doby, co andělé sestoupili na zem a začali pustošit a ničit. Lidstvo je na pokraji vymření a ulice ovládají gangy, které těží z toho, co zbylo. V tom všem se snaží přežít i Penryn, spolu s její mladší sestrou, která je upoutaná na invalidní vozík a matkou, která žije se svými démony. Bohužel jednoho dne se Penryn se svojí rodinou připlete do cesty andělům, kteří unesou její malou sestřičku, ale Penryn to tak nechce nechat. Je rozhodnutá svoji sestru zachránit, ať to stojí, co to stojí...

zdroj

Na tuhle sérii jsem slyšela hodně chvály, ale přesto jsem ji pořád odkládala. A teď, když jsem se konečně odhodlala k jejímu přečtení, pomalu se tu tluču do hlavy, že jsem se do ní nepustila už dříve, protože opravdu stojí za to.

Příběh knihy se rozjíždí téměř okamžitě a vtáhne vás už od samého začátku. Sice možná budete chvilku tápat, než přijdete na to, co se vlastně děje, ale pak už vám nic nezabrání v tom, užívat si tento andělský příběh plnými doušky.
zdroj
Pád andělů je velmi čtivý, stránky vám budou utíkat pod rukama a ani nebudete vědět jak. Garantuji vám, že se během chvíle dostanete na konec knihy a budete si přát přídavek, protože se tahle kniha jednoduše nedá odložit. Sice v ní narazíte na vcelku předvídatelné momenty, ale vše vám to vynahradí konec, který prostě nečekáte.
A i když se téma post-apokalyptických příběhů může zdát ohrané, Susan se podařilo, až na pár výjimek, sepsat vcelku originální knihu. Hlavně dala přednost brutalitě před romantikou, což se vidí opravdu jen zřídka. A dá se tomu jen těžko uvěřit, když vymyslela tak skvělou hlavní postavu, jako je Raffe. Pokud chtěla napsat egoistického anděla, který si získá pozornost všech čtenářek, rozhodně si tuto úlohu může autorka odškrtnout jako splněnou, protože Raffe je velmi charismatický a i přes ty jeho vylomeniny ho budete jednoduše milovat. Nejenom, že srší vtipem, ale ani pro odvahu nechodí daleko a je ochotný se v případě potřeby obětovat.
zdroj
Ale hlavní andělská postava není to jediné, co se autorce v tomto příběhu povedlo. Samotná reakce lidí na katastrofu je velmi uvěřitelná a v případě andělské invaze by se životy lidí mohly odehrávat přesně podle tohoto scénáře.
Dokonce jsem uvítala i zpracování rodiny hlavní hrdinky. Matka "posedlá" démony působila v tomto příběhu jako příjemné zpestření a odlehčení temné atmosféry, která vás bude provázet po celou dobu čtení.
Snad jediné, na co by si někteří čtenáři mohli stěžovat, jsou popisy, které na několika místech působí trošku zdlouhavěji a nijak by nevadilo, kdyby je autorka malinko omezila. Ale přesto to není v tak velkém měřítku, že by hrozilo riziko nudy.

Na první pohled může kniha působit jen jako každá druhá, která je vystavěna na andělském příběhu, ale přesto se Susan Ee podařilo do příběhu vložit originální části, které vás mile překvapí. Některé události zase naopak budete předvídat, ale knize jako takové to vůbec nevadí, protože ji kvůli zajímavému ději nebudete schopni odložit. Takže pokud máte náladu na nějakou tu post-apokalyptickou chvilku, vřele doporučuji právě Pád andělů.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Motto, kde také můžete knihu zakoupit.

HODNOCENÍ

Kniha: 5/5

Obálka: 4/5

8 komentářů:

  1. Knížku znám z některého z předešlých článků, ve kterém mě i zaujala a po téhle recenzi uvažuji, že si ji možná do budoucna taky přečtu :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji, aby sis ji přečetla, vážně to pro mě bylo milým překvapením :D

      Vymazat
  2. Opravdu povedená recenze, i když musím se přiznat, že mě kniha příliš neoslovila.

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) To je škoda, kniha je vážně skvělá :D

      Vymazat
  3. Tuhle knihu jsem si chtěla koupit. Teď ale vím, že si ji musím koupit! :-D
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji kup a přečti, je bezvadná :D
      Děkuji :D

      Vymazat
  4. Na sérii se chystám už nějaký pátek, zrovna nedávno jsem se ji pokoušela ukořistit v knihovně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky to tak u mě bylo, nakonec jsem ráda, že jsem se k ní dostala :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)