středa 8. června 2016

Recenze: Kousnutí páteční noci

Autor: Chloe Neill
Počet stran: 272
Série: Upíři z Chicaga
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Fantom Print




Rok vydání ČR: 2014
"Přidat, dámy! Chceme, aby všechny oči v klubu visely na našem tělíčku! Makáme!"
Mallory probodla očima instruktorku, kterou jsme si pojmenovaly Aerobic-Barbie, pak zaťala pěsti a bojovně vykročila vpřed, ale já ji chytila kolem pasu dřív, než stihla udeřit ženu, jíž jsme zaplatili za to, abychom se mohly nasoukat do těsných džínů. 


Merit přežila několik měsíců po své proměně a je rozhodnutá nastěhovat se do Domu, aby mohla lépe plnit své povinnosti. Ale nic není růžové dlouho a nad Merit se začne snášet další problém, který si žádá neodkladné řešení... 

Už je to deset měsíců, co upíři světu odhalili svoji existenci. Lidé je teď berou jako senzaci a Domy mají v patách neodbytné paparazzi, před kterými se upíři musí ukazovat v nejlepším světle.
Všechno vypadá růžově, dokud se nepřivalí hromada problémů. Jedním z nich je i hrozba, že se informace o Mejdanech, večírcích, při kterých upíři pijí přímo od lidí, dozví i veřejnost a je na Merit, aby této hrozbě zabránila.

zdroj

První díl Upírů z Chicaga si mě získal už od první stránky, proto jsem neváhala a upalovala do knihovny pro pokračování, ale byla jsem stejně nadšená, jako při čtení předchozího dílu? 

Bohužel musím říct, že tentokrát to už nebyla taková sláva. U prvního dílu jsem dost mhouřila oči, protože se jednalo o úvod, takže jsem chápala, že nám toho chce autorka představit co nejvíce. Seznámit nás se zákonitostmi svého světa a uvést do obrazu. U dvojky jsem se těšila na to, jak se už příběh krásně rozjede, ale bohužel se tak nestalo.
zdroj
Zápletka knihy působila trošku nelogicky, protože každý normální člověk ve světě, kde je známá upíří existence, si určitě dá dvě a dvě dohromady a bude mu jasné, že všichni upíři se rozhodně nechovají podle pravidel (buďme upřímní, nedělají to ani obyčejní smrtelníci), takže existence takzvaných Mejdanů jim určitě musela nejednou přijít na mysl.
Ale autorka si zvolila zrovna tuhle zápletku, tak se jí do toho nebudu montovat a podívám se na zoubek tomu ostatnímu.
Z čeho jsem v tomto příběhu byla nejvíc zklamaná, bylo chování Merit. V prvním díle jsem si ji nemohla vynachválit, byla typickou představitelkou silné hrdinky, sršela vtipem a prostě nešlo, aby si ji čtenář nezamiloval. Bohužel v knize Kousnutí páteční noci jsem musela svůj názor na ní úplně přehodnotit. Tentokrát mi totiž přišla dost protivná. Vůbec se nechovala na svůj věk a co se týče vztahů s ostatními v podstatě pokazila vše, co mohla, díky čemuž se tento díl nesl spíše v depresivnějším duchu.
zdroj
Také mi zde chyběla nějaká větší akce. Opět se mi zdálo, že se v tomto díle nic moc důležitého nedělo, až ke konci knihy jsme si mohli všimnout nějakého příběhového posunu, kdy autorka vytáhla několik trumfů, které nalákají na další díl.
Ale i přes tyto vady, nemůžu knize upřít její čtivost. Chloe Neill píše hodně sympaticky, takže stránky ubíhají pod rukou jedna radost. A jak už jsem řekla, koncem docela i vynahrazuje to, čeho jsme se v průběhu celé knihy nedočkali. Vybafne na nás nějaká ta akce, dočkáme se i nějakého toho zvratu a hlavně se dozvíte i odpověď na jednu otázku, se kterou si pravděpodobně lámete hlavu už od prvního dílu (alespoň u mě je tomu tak).
Další věc, bez které bych se sice obešla, ale přesto mě potěšila, byly drobné střípky z Ethanovy minulosti, které sice zatím pro důležitost děje nehrají žádnou roli, ale rozhodně potěší.
A na závěr musím udělit jedno velké plus za to, že se postavy v příběhu přestali hihňat.

I když jsem s knihou už nebyla tolik spokojená, přesto si myslím, že stojí za přečtení a má co nabídnout. Já osobně se pustím i do dalšího dílu a budu netrpělivě vyhlížet nějaké to zlepšení. 

HODNOCENÍ

Kniha: 3,5/5

Obálka: 2/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý váš komentář děkujeme :)