čtvrtek 4. srpna 2016

Recenze: Prozření Mary Dyerové

Autor: Michelle Hodkin
Počet stran: 368
Série: Mara Dyerová
Díl v sérii: první
Nakladatelství: Slovart




Rok vydání ČR: 2013
"Noah nerandí. Vyjebe s tebou, doslova i obrazně. Každej to ví. Jeho budoucí trofeje to vědí, ale dělají, že je jim to jedno. Dokud je nenechá a neuloví další. A pak zůstanou samy a jejich pověst jde do hajzlu. Anna je klasickej příklad, ale je to jenom jedna z mnoha..."


Mara Dyerová jako jediná přežila pád budovy, při kterém ztratila svého přítele i svoji nejlepší kamarádku. Ten osudný den jí změnil život, ale nejenom prožitou tragédií, ale i něčím mnohem nebezpečnějším... 

Mara Dyerová se probudí v nemocnici a vůbec netuší, co se stalo. Brzy zjistí, že byla účastníkem strašlivé nehody, kdy se zřítila opuštěná budova, ve které zrovna byla se svojí nejlepší kamarádkou a svým přítelem. Mara jako jediná přežila, ale stále si nevybavuje všechny detaily, jak k oné nehodě vlastně došlo...

zdroj

Kladné hodnocení této knihy se na mě valilo ze všech stran, proto jsem se rozhodla konečně po knize sáhnout. A co na ní říkám po jejím přečtení? 

zdroj
Hned v úvodu kniha naláká na tajemný začátek, který vám vnese chuť do žil, vyhradit si na tuhle knihu spoustu času, protože ji budete chtít dát na jeden zátah. Nejenom, že je neuvěřitelně čtivá, ale co je v poslední době u knih dost vzácné, je i celkem nepředvídatelná. A jako bonus se nad vámi bude po celou dobu čtení vznášet tajemná atmosféra, která vás nenechá tento zamotaný příběh opustit.
Celou knihu se střídá současnost se vzpomínkami na to, co se vlastně událo, ale těch vzpomínek je tak málo, že budete spolu s hlavní hrdinkou dlouho tápat. Abych pravdu řekla, v prvním díle moc odpovědí na vaše otázky nedostanete, a pokud ano, tak se stejně vynoří další, na jejichž zodpovězení si budete muset počkat do dalšího dílu.
Kromě zamotanosti a tajemnosti se do příběhu pomalu vkrade i romantická dějová linka, která nenápadně získává na síle, až se mi ke konci zdálo, že se stala hlavním tématem.
zdroj
Ale zpět na začátek, který je maličko pomalejší, ale každou přečtenou stránkou se zlepšuje, až z toho vyleze celkem podařený příběh, který je zvláštní, ale dobrý. Pravděpodobně se jedná o jednu z těch knih, které si buď zamilujete nebo ji po pár stránkách zavrhnete. Ale rozhodně by u ní měli zbystřit fanoušci Nocte, protože mi Prozření Mary Dyerové přišlo hodně podobné. Sice se nejedná o tak temné čtení, ale určitě nějakou podobnost najdete.
Jediné, co mi na knize trochu vadilo byl fakt, že jsem se občas ztrácela v ději. Místy kniha působila tak zamotaně, že jsem nevěděla, kde mi hlava stojí. Ale to patří k té tajemnosti, takže to příběhu můžu odpustit.
A pokud se do knihy rozhodnete pustit, dám vám radu, ať si rovnou seženete i druhý díl, protože Prozření Mary Dyerové končí hodně zajímavě a vy budete chtít ihned pokračování, abyste se dozvěděli, jak ten otevřený konec pokračuje.

Pokud máte chuť na tajemnou knihu, kde vás obklopí temnější atmosféra a nevadí vám romantický příběh, který se staví do popředí, sáhněte právě po této knize a pravděpodobně budete spokojení. 

HODNOCENÍ

Kniha: 4/5

Obálka: 4/5

6 komentářů:

  1. Kniha vypadá dobře, ale můj seznam už takhle praská ve švech, takže ji asi vynechám. Ale jsem ráda, že se ti líbila! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem momentálně poněkud přeslazená, takže romantické knihy na chvíli odstavím, nicméně až dostanu zase chuť, tahle nevypadá špatně :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
  3. Pořádně jsi mě nalákala! :D Musím se po knize podívat :3
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)