pátek 2. září 2016

RC recenze: Leo

Výsledek obrázku pro leo mia sheridanVýsledek obrázku pro leo knihaAutor: Mia Sheridan
Počet stran: 232
Série: Znamení lásky
Díl v sérii: druhý
Nakladatelství: Baronet

Rok vydání ČR: 2015
"Napiš mi hned, jak dorazíš, ano?" 
"Napíšu." Naposledy si mě k sobě přitáhne a slíbá slzy na mých tvářích. Pak se odvrátí a začne slézat po treláži. Když se dostane zpátky na zem, vzhlédne ke mně a tiše mi přísahá: "Vždycky pro mě budeš ta jediná, Evie." 
A to jsou ta poslední slova, která mi kdy poví. Lea už nikdy znovu neuvidím. 

Evie strávila dětství v pěstounské rodině, kde všem byla lhostejná. Jedinou útěchou pro ni bylo její přátelství s o rok starším Leem. A jak už to tak bývá, přátelství přerostlo v něco víc...

Evie a Leo spolu vyrůstají v pěstounské rodině, pomáhají si navzájem a dokonce se do sebe i zamilují. Jenže pak Lea adoptují a Evie má zůstat sama. Leo slíbí, že jí bude psát a hned, jak jí bude osmnáct, začnou spolu šťastný a spokojený život. Ale co když Evie nedostane žádný dopis a o Leovi už nezaslechne ani slovo? Tedy, až do doby, kdy jí po osmi letech zkříží cestu Jake, Leův známý, který nese Evie špatné zprávy...

Výsledek obrázku pro leo mia sheridan
zdroj

Knihy z žánru New Adult mi většinu času nevadí a já si sem tam nějakou takovou odpočinkovou četbu ráda přečtu, ale bohužel tady musím uznat, že s Leem jsem šlápla vedle.

Výsledek obrázku pro leo mia sheridan
zdroj
Hned po otevření knihy jsem se vůbec nemohla začíst a marně jsem se snažila přijít na to proč. A po chvíli mě to trklo. Celý příběh je totiž psaný v přítomném čase, což většině knih moc nesedí.
Řekla jsem si, že to překousnu a statečně četla dál. Jenže když jsem si zvykla na ten přítomný čas, objevila se další vada na kráse v podobě až přílišných popisů, ale tentokrát to nebyly popisy okolí, nýbrž toho, co hlavní hrdinka právě dělá, tudíž jestli se knihu chystáte číst, připravte se na spousty tohoto: "Vzbudila jsem se. Dala si vařit vodu na kafe. Šla jsem do koupelny. Vrátila se z koupelny a vypila kafe..." Právě tyto popisy dost srážejí úroveň knihy, která díky nim působí dost začátečnicky.
Bohužel to ale není všechno, co mi vadilo. Celý příběh mi připadal velmi nezáživný, protože se v něm prakticky nic nedělo. Hlavní hrdinka se občas cítila nejistě, ale to bylo hned rozptýlené několika slovy jejího přítele a následným sexem.
Když už jsem u hlavního páru, neodpustím si poznámku, že se k sobě ta dvojice vůbec nehodila. Při čtení jsem z nich necítila žádnou chemii a vše působilo poněkud uměle.
Výsledek obrázku pro leo mia sheridan
zdroj
Vlastně jediné, s čím jsem byla spokojená, byly části, které popisovaly dospívání hlavních hrdinů a jejich trable, které prožili, protože to byl jediný moment, kdy ze mě tahle kniha dokázala vyždímat nějaké emoce.
Co mě ale zklamalo úplně nejvíc byl fakt, že u postav není vidět žádný vývoj. Díky střídavému pohledu minulosti a současnosti máme možnost seznámit se s Evie v mladém věku, ale brzy zjistíme, že i po deseti letech se chová úplně stejně, jako když byla desetiletou holčičkou.
Jak už jsem řekla, pro mě byla tahle kniha přešlapem a i když konec můj výsledný dojem maličko zlepšil, přesto se ke knize už vracet nebudu.

Pokud hledáte knihu, u které můžete úplně vypnout, nevadí vám nezáživný děj a k tomu holdujete žánru New Adult, mohla by se vám tato kniha líbit. Přeci jenom na goodreads má dobré hodnocení, takže mojí negativně laděnou recenzí se nenechte odradit.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihcentrum.
Knihu můžete zakoupit v jejich e-shopu.
 


HODNOCENÍ

Kniha: 2,5/5

Obálka: 4/5

6 komentářů:

  1. Hm, tak tohle mě opravdu, ale opravdu neláká :D

    OdpovědětVymazat
  2. Od autorky jsem zatím přečetla jen Archera a Stingera. Obě patří k těm lepším kniham, i když ne asi těm průlomovým. K tvé recenzi by se ale určitě nehodily. Ségra už mě varovala, ze je Leo divný, což mě celkem mrzi. Mia Sheridan mě již zmíněnými knihami dokázala mile překvapit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já s touto autorkou nemám žádné zkušenosti, ale ještě mě čeká přelouskat další díl, který by měl být, podle některých informací, lepší, tak snad to tak bude :)

      Vymazat
  3. Toto veru nie je kniha pre mňa, ale čitateľovi s iným zameraním by možno sadla :D Vďaka za recenziu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že ti, co rádi čtou New Adult, těm asi sedne :)
      Není zač :) já děkuji za přečtení :)

      Vymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)