úterý 15. listopadu 2016

Rabování knihovny (35)

Po dlouhé době jsem zase navštívila hradeckou knihovnu a vybrala jsem si čtyři pěkné kousky, i když tedy nevím, kdy je přečtu, jelikož na tom časově nejsem zrovna nejlépe...

V Hradci jsem si dlouho nic nepůjčovala, takže je jasné, že při této návštěvě jsem toho musela odnést hodně :).
A co všechno jsem tam našla?

Jako první jsem se řítila pro Stopy v krvi, jelikož druhý díl této série mi maximálně učaroval. Vážně, pokud jste ho nečetli, tak se do něj pusťte. Navíc jde to číst i takhle na přeskáčku (jako jsem to četla já) nejprve druhý díl a pak se vrátit k jedničce :).

Výsledek obrázku pro stopy v krviStrhující a originální mix Dana Browna, Stiega Larssona a Arthura C. Doylea
Rok 1783.
Po skončení americké války za nezávislost se koruně věrná rodina Fairbornových rozhodne vrátit zpět do Anglie. Po přistání u rodných břehů ale všichni její členové beze stopy zmizí.
Současnost.
Americký genealog Jefferson Tayte je pověřen, aby zjistil, co se s ní stalo.
Tayte se celý život potýká s ironií toho, že navzdory profesi genealoga nedokázal nikdy odhalit vlastní původ, a proto si nemůže nevšimnout podobností mezi svou minulostí a detaily případu, na němž pracuje.
Někdo si dal velmi záležet na tom, aby kompletně vymazal celou jednu pokrevní linii z historie, a Tayte se nevzdá, dokud nezjistí proč.
Jeho pátrání se soustředí na tragický život mladé cornwallské dívky, psací skříňku a odkrytí temného tajemství.
Někdo další však hledá stejné odpovědi a nezastaví se před ničím, aby je našel… 


Další knihou, pro kterou jsem si to zamířila, byl Izolovaný. Překvapilo mě, jak je uzoučký, takže toho přelouskám, jako oddechovku mezi všemi těmi tlustými bichličkami, co právě čtu. Navíc jsem na něj slyšela jenom samou chválu, takže si myslím, že mi vážně moc času nezabere.

IzolovanýKoroner Paul Herzfeld najde v hlavě jedné velmi zohavené mrtvoly telefonní číslo své dcery. Hannah byla unesena a pro Herzfelda tak začíná děsivá hra na honěnou. Únosce totiž na ostrově Helgoland přichystal další těla s indiciemi. Herzfeld ale nemá šanci se k novým informacím dostat, protože ostrov nacházející se na širém moři je kvůli orkánu odříznut od pevniny a většina obyvatelstva již byla evakuována. Kreslířka komiksů Linda, která našla mrtvé tělo na pláži, je jednou z mála osob, které na ostrově zůstaly. Herzfeld se ji snaží zoufale přesvědčit, aby dle jeho pokynů po telefonu provedla pitvu. Jenže Linda v životě nedržela v ruce skalpel, natož aby někoho pitvala… 

Pro třetí knihu jsem šla také na jisto. Mám v plánu pustit se do re-readingu Kronik železného druida a už se na ně moc těším. Ale nejprve musím počkat, až to přečte bratr (ano, dovedla jsem svého bratra ke čtení! *vítězný taneček*)
Mimochodem, pokud jste tuto sérii také ještě nečetli, můžu ji jedině doporučit, takže to rychle napravte.

ProhnanýAtticus O'Sullivan, poslední druid, si poklidně žije v Arizoně, provozuje okultní knihkupectví a ve volném čase na sebe bere zvířecí podobu a vyráží na lov se svým irským vlkodavem. Sousedé a zákazníci ho znají jako pěkného potetovaného jednadvacetiletého Ira - ale ve skutečnosti nemá jednadvacet let, ale jednadvacet století. Nemluvě o tom, že čerpá sílu ze země, oplývá břitkým rozumem a nosí ještě břitčí meč známý jako Fragarach neboli Odpovídač.
Po tom však touží jeden pořádně naštvaný keltský bůh, který prohání Attika po celá staletí. Nyní ho konečně vystopoval a Atticus bude potřebovat všechnu svoji sílu a k tomu pomoc svůdné bohyně smrti, upířího a vlkodlačího právníka, sexy barmanky a trochu toho starého dobrého irského štěstí, aby se mu podařilo nakopat pár keltských zadků a zachránit si krk. 


A poslední knihu jsem si vybrala v rámci projektu Listopad s Egmontem. A není to nic jiného, než Jed, na který jsem také hodně zvědavá, i když jsem viděla dost rozporuplné recenze.

Výsledek obrázku pro temné vody jedTajemství mohou být mocná a smrtelně nebezpečná - jako jed. Cassandra Caravellová patří v renesančních Benátkách ke společenské elitě. Má všechno, co si jen dívka může přát: elegantní šaty, třpytivé klenoty, pozvánky na ty nejlepší večírky a hezkého bohatého snoubence. Touží však po něčem jiném. Od smrti svých rodičů se cítí jako v pasti, sama ve městě zbudovaném na mořské laguně, kde temný labyrint vodních kanálů šeptá o útěku. Potom však Cassandra narazí na mrtvé tělo ženy s vyrytým krvavým X a je postupně vtažena do nebezpečného světa tajných společenství, kurtizán a zabijáků. Navíc zjistí, že se zamilovala do Falka, chudého malíře se svůdným úsměvem… a zvykem dostávat se do potíží. Stále však zbývá vypátrat vraha mrtvé ženy. Najde ho Cassandra dřív, než najde on ji? A zůstane věrná svému snoubenci, nebo podlehne citům k Falkovi, které se jí začínají vymykat z kontroly? 

Znáte knihy? Četli jste? 

8 komentářů:

  1. Kroniky zelezneho druida jsou skvele :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jak víš, Kroniky kovového druida (:D) mám od října nově :) Hodně jsi mě na ně nalákala, takže se do nich asi brzy pustím (až dočtu všechny recenzáky - takže vlastně asi až příští rok :D). Jed mám doma taky a snad budu mít i další dva díly :) Přeji krásné čtení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, no :D Do třetice všeho nejlepšího - nechceš je prodat? :D

      Vymazat
  3. Taky po těch Kronikách začínám pokukovat... Dřív mě nelákaly, ale poslední dobou na mě vykukují všude :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nečítala som ani jednu z kníh, ale vyzerajú dobre. Zaujali ma najmä posledné dve :-) Prajem príjemné čítanie :-)

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)