neděle 8. ledna 2017

RC recenze: Otolína a žlutá kočka

Výsledek obrázku pro Ottoline and the Yellow CatVýsledek obrázku pro Otolína a žlutá kočkaAutor: Chris Riddell
Počet stran: 172
Série: ---
Díl v sérii: ---
Nakladatelství: Presco Group

Rok vydání ČR: 2016
Přestože poslouchání cizích rozhovorů není slušné, Otolína zjistila, že jí často pomůže vyřešit zapeklité problémy a vymýšlet chytré plány. 
Vždyť právě Otolína našla ztraceného opičáka paní Pasternakové pomocí cestičky z burských oříšků v medu. A když pán z bytu 36 nemohl vytáhnout prst na noze z vodovodního kohoutku, hasiče přivolala právě Otolína. 

Otolína a žlutá kočka je taková detektivka pro mladší čtenáře. Podaří se Otolíně vyřešit její nový případ a získat si srdce dětí? 

Malá dívka Otolína obývá apartmá ve dvacátém čtvrtém patře mrakodrapu. Její rodiče neustále cestují po světě, proto jí dělá společnost pan Moura, který není tak úplně člověkem.
Otolína navíc miluje záhady a je velmi dobrá v jejich řešení. Zrovna teď jí čeká zapeklitý případ, podaří se jí ho vyřešit?

Výsledek obrázku pro Otolína a žlutá kočka
zdroj

Knihy Otolína a žlutá kočka jsem se trošku obávala. Dětské knihy mám sice ráda, ale nevěděla jsem, jak pochodím s recenzí, takže doufám, že vám bude aspoň trošku platná.

Výsledek obrázku pro Otolína and the yellow cat
zdroj
Pokud hledáte knihu pro svou ratolest, jste rozhodně na správné adrese. Nejenom, že kniha Otolína a žlutá kočka vaše dítko zabaví, ale díky mnoha povedeným ilustracím, nabídne i možnost představit si děj příběhu i do těch nejmenších detailů.
A protože se jedná o dětskou knížku, příběh není nijak složitý, ale přesto díky detektivní zápletce mohou děti hádat, kdo za tím vším stojí.
Ale tento příběh se nebude líbit jenom těm menším čtenářům, já věřím, že si ho oblíbí i starší publikum, protože zaujme hlavně svojí originální zápletkou a netradičnímu zpracování.
Bohužel mi ale na knize i pár věcí chybělo.
Výsledek obrázku pro Otolína and the yellow cat
zdroj
První zádrhel nastal v okamžiku, kdy autor občas přeskakoval v textu z místa na místo, čímž způsobil, že jsem se začala ztrácet. A to by se podle mého názoru v dětských knížkách stávat nemělo.
Druhá věc se týkala samotného děje. Přestože byl originální a celý ten nápad se mi velmi líbil, něco mi na knize chybělo. Já osobně mám totiž ráda, když je v knížkách pro mladší čtenáře nějaké ponaučení, či poselství, ale v Otolíně jsem si ničeho takového bohužel nevšimla.
Ale jinak se jedná o roztomilou knížku, která určitě zabaví malé děti a ti starší ji slupnou jako malinu.

Pokud máte doma nějaké dítě, které by se rádo ponořilo do dobrodružného příběhu s lehkou detektivní zápletkou, je tohle přesně ta správná volba, které zabaví a neurazí.

Za poskytnutí recenzního výtisku mockrát děkuji nakladatelství Presco Group. 
Knihu můžete zakoupit ZDE

HODNOCENÍ

Kniha: 3/5

Obálka: 4/5

3 komentáře:

  1. Tvoje recenze nabízí zase trochu jiný pohled na knihu, mě se ale přesto neskutečně líbí! Teď jsem ji četla malému bráškovi a byl z ní taky paf :D

    OdpovědětVymazat
  2. JÁ jsem z knihy také unešená a hlavně nám sice připadne chaotická, ale ty děti když ji čtou, tak je tak baví, že oni se často vyznají a chápou takové věci,že nám nad tím rozum zůstává stát. Když jsem učila prvnáky, ani nevíš, jak mě překvapilo, jak jsou bystří!
    Takže za mě je děj napsán právě tak, aby děti dávaly pozor a to je hlavní.

    OdpovědětVymazat
  3. Ach být já mladší, ale i tak to vypadá na parádní relaxační čtivo! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat

Za každý váš komentář děkujeme :)